Hem > Bli patient
Här hittar du information om du blir patient hos oss på Stiernstam Läkarservice. Du kan antingen söka vård som privatpatient, med försäkring eller via VGR. Tveka inte att kontakta oss om du har några ytterligare frågor eller funderingar.
Om du vill söka vård hos oss privat behöver du ingen remiss eller någon tidigare kontakt med läkare. Du får kontakt med en läkare samma dag och en mottagningstid inom 2-4 dagar. Bokning görs direkt via telefon till mottagningen på: 031- 18 88 18 (telefontider: vardagar kl. 08-10 och 13-14) eller till [email protected].
Som privatpatient betalar du en fast avgift för 30 min konsultation med din ansvariga specialistläkare som kommer finnas vid din sida under hela din tid hos oss. Du står sedan själv för alla vårdkostnader. Frikort gäller inte.
Om du har sjukvårdsförsäkring via din arbetsgivare eller tecknat en privat kan du söka vård hos oss via ditt försäkringsbolag. För att boka en mottagningstid kontaktar du ditt försäkringsbolag som ordnar bokningen till oss. Vi har avtal med de flesta försäkringsbolagen och du behöver ingen remiss eller tidigare läkarkontakt.
Som försäkringspatient betalar du endast den självrisk som ditt försäkringsbolag anger. Din försäkring täcker övriga kostnader. Frikort gäller ej. Läs om vilka försäkringsbolag vi arbetar med.
Som patient från Västra Götalands regionen betalar du enligt nationell taxa. Frikort gäller. Du kommer till oss kommer på remiss från allmänläkare (ex. husläkare, distriktsläkare). Det första besöket kostar 100 kr och alla besök därefter 300 kr.
Vi på Stiernstam läkarservice strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga specialistvård med ett effektivt och personligt omhändertagande. Du får en mottagningstid inom några dagar med uppföljande och omgående behandling. Hos oss blir du omhändertagen av erfarna specialistläkare och alltid bemött av samma vårdpersonal. Vi ansvarar och utför hela vårdkedjan, från provtagning, undersökning, utredning, behandling och uppföljning.
Vårt viktigaste prioritering är ditt välmående och att du känner dig trygg i den vård vi ger dig. Det är viktigt att du känner dig delaktig och informerad om varje steg i din behandling hos oss. Var därför inte rädd för att ställa frågor och berätta om dina bekymmer eller funderingar. Vår personal är alltid öppen för dina frågor och förklarar gärna eventuella oklarheter.
Det finns ett antal olika vägar in och du hittar mer information om de olika tillvägagångssätten här nedan. Men om du fortfarande har obesvarade frågor eller andra funderingar kan du alltid kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig. Du kan även ringa oss på 031-18 88 18 mellan kl. 08-12 och 13-16 måndag till fredag.
Betyget är baserat på över 400 utvärderingar via Kuralink som är en oberoende bokningsplattform för vårdgivare och försäkringsbolag.
Vi använder cookies för att förbättra vår webbplats och din upplevelse hos oss. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används enligt vår Integritetspolicy.